העיר הצפונית

עשר פצצות ממוקדות בשני אזורי שיעים והסונים של הבירה, בגדד, בתי הקפה להכות, שווקים ומסעדות בלפחות תשעה מחוזות שונים.

פצצה גם נהרגה לפחות 10 בני אדם בטוז , מצפון לבירה. הוא חשב הרמדאן זה בעיראק היה אחד הקטלני ביותר בשנה, עם יותר מ -670 בני אדם נהרגו. רוב האלימות בששת החודשים האחרונים הייתה כרוך בקבוצות מיליטנטיות איסלמיות סוניות מיקוד מחוזות מוסלמיים שיעיות. יותר מ -4,000 בני אדם מתו בהתקפות כאלה בשנה זו. 9865 נוספים נפצעו, בבגדד במחוז את המכה הקשה ביותר.

מליכי נדר יותר מ -170 בני אדם נפצע בדיווח הגל האחרון שלאלימות. פיגוע המכונית התופת הקטלני ביותר של הבירה ביום שבת פגע בערב ליד שוק חיצוני בפרבר של ג'יסר דיאלה דרום המזרחי, אמרה המשטרה, והרג שבעה בני אדם ונפצעו 20.

כתבים אומרים את האזורים שנפגעו בבירה היו שניהם מחוזות סונים שיעים. בין האזורים המוכים היו עאמל, אבו , שעב, חוסייניה ודורה. סייף מוסא, הבעלים של חנות שירותי גרירה ,נעליים בניו בגדד בעיקר השיעית, אמר שהוא יושב בחנותו כאשר שמע פיצוץ מחוץ.

הוא אמר לי סוכנות הידיעות: "החלונות של החנות שלי נופצו ועשן מילא את האזור כולו הלכתי מחוץ לחנות וכמעט לא יכולתי לראות בגלל העשן היה לנו יום חלש שהיה אמור להיות נחמד."

אנשים לפחות עוד 10 נהרגו בפיגוע התאבדות במכונית תופת טוז , (105 ק"מ) צפונית לבגדד. התקפות אחרות דווחו בשיעי הקדוש העיר כרבלא, דרומית (50 ק"מ) 80 ק"מ מבגדד, , (230 ק"מ) מדרום לבירה.

נוסף התפוצץ ליד מסגד שיעי בעיר הצפונית . בשבוע שעברו ראש הממשלה, נורי אל מליכי, התחייבו להמשיך בפעילות נגד חמושים, ואמר: ". אנחנו לא נעזוב את הילדים שלנו לרוצחים האלה ואת אלה שעומדים מאחוריהם ותומכים בתוך ומחוץ" סונים רבים מאשימים את הממשלה השיעית בראשותו של מר מליכי של דחיקתם לשולים.

המתחים בשנה זו היו מתודלקת באפריל, כאשר כוחות הביטחון עירקיים התפרקו סוני מחאה נגד ממשלה בעיר , נהרגו ונפצע עשרות מפגינים. עיראקים היו מנסים ליהנות עיד אל פיטר החג לאחר מכן בחודש שעבר, מאות אסירים נמלטו לאחר חמושים הסתערו שני בתי כלא סמוך בגדאד – אבו גרייב ממערב לבירה לכיוון צפון.

העלייה החדה באלימות בעיראק העלתה חששות מפני חזרה לרמות של הרג עדתי ראה בעקבות פלישת ארה"ב לפני 10 שנים, והובילה פרשנים לדון שוב את האפשרות של מחיצה לאורך קווים קהילתיים.

ממשלת עיראק גם התמודדה ביקורת נרחבת על שחיתות ומתן שירותים בסיסיים. הסכסוך בסוריההשכנה, לוקח את עצמו בצורה של סכסוך עדתי בין סונה לשיעים יותר ויותר, הוא מתאמץ יותר קשרי קהילה בעיראק